De jaarlijks terugkerende gesprekken om het functioneren van een medewerker te meten zijn: het planningsgesprek, het functionerings- en beoordelingsgesprek.
Het planningsgesprek vindt plaats aan het begin van het jaar. In dit plan stemmen leidinggevende en medewerker met elkaar af, wat er het komende jaar moet gebeuren en wat daar voor nodig is van beide kanten. Het functioneringsgesprek is halverwege het jaar. In dit gesprek bespreken leidinggevende en medewerker met elkaar hoe alles verloopt, wat goed gaat, wat beter kan, en wat voor ondersteuning daarvoor nodig is. Aan het eind van het jaar vindt het beoordelingsgesprek plaats. Tijdens dit gesprek wordt teruggeblikt op het afgelopen jaar en beoordeelt leidinggevende de prestaties van de medewerker.
Alle gesprekken hebben een ander karakter, opzet en doel. Voor de leidinggevende is het belangrijk dat hij weet hoe hij deze verschillende gesprekken moet voeren. Welke vragen, ontwikkelpunten, aandachtspunten aan de orde komen èn hoe je de afspraken kunt vastleggen.
Een goede voorbereiding is het halve werk. Wij kunnen leidinggevenden trainen in het voeren van goede gesprekken. Daarnaast kunnen we gestandaardiseerde checklists en documenten invoeren voor een duidelijke, correcte en noodzakelijke documentatie. We kunnen dit op projectbasis voor je doen of als onderdeel van onze abonnementsvorm. We werken met een uurtarief vanaf €75,- excl. BTW en reiskosten.